jueves, 30 de octubre de 2014

Visiones disruptivas de la educación

Gaurkoan teoriako atalean jarraian zurekin elkarbanatzen dudan bideoa ikusi eta komentatu dugu.

Bideo honen protagonista Maria Acaso da eta bideo honen bitartez hezkuntzaren munduan eta batez ere hezkuntzaren barnean, alde artistikoan metodologia aldatzeko lanean ari dela azaltzen digu. Horretarako, aldaketa batzuk proposatzen ditu:
1. Boterea: sistema autoritario batetik demokratiko batera igarotzeko beharra, horretarako "el no docente" eta "el no estudiante" terminoak erabiltzea beharrezkoa dela azaltzen du. Honela, irakasleak boterea galtzea onartu beharko zuen eta ikasleak botere gehiago hartzea onartu ere.
2. Ikusezina: Lan ez egitea modu automatiko batean, baizik eta gure metodologiei buruzko hausnarketa bat egitea.
3. Espazioa eta denbora: Espazioa eta denbora egonkorra izatearen kontrako ideia azaltzen du.
 Horretarako, espazioari dagokionez, gela tailer batean bihurtu behar dela dio, altzariak aldatu, hormak egokitu edo pertsonalizatu eta gelan janaria eta musika erabili.
 Denborari dagokionez, IKTekin lotura zuzena egiten du. Honela, teknologia berriak (twitter, facebook, slideshare...) erabiltzearen alde kokatzen da eta liburuak, gelan gertatzen denaren luzapena bezala ikusten du.
4. Informazioa: Ikasleen interesekoa den guztia gela barrura sartzea. Hau da, ikusmenarekin eta entretenitzearekin lotura daukan guztia. Gainera, musikari ere garrantzia ematen dio.
5. Jakintza: Ikasleak jakintzak barneratzetik, bere jakintza propioak sortzeko prosezuaz edo aldaketaz ari da. Proiektuetan oinarritutako metodologiaren bitartez hau lortzea beharrezkoa dela azaltzen du.

No hay comentarios:

Publicar un comentario